jenniferuddh

Udda uteritt

Publicerad 2012-06-05 21:54:03 i Dagens ridpass,

Blev en väldigt udda uteritt idag! Trasiga väskor, halt ponny osv..
Det började med att vi kom iväg som det var planerat och allt var bra, tills ngn märkte att Tarzan hade tappat en sko! Men vi fortsatte ändå! I första galoppen gick helenas väska sönder och alla saker ramlade ut! Vi blev då tvugna att stanna och plocka upp allt och laga väskan! :P Men iaf sen fortsatte vi! 

Men efter ett tag så började Tarzan halta kraftigt så vi var tvungna att stanna igen!
Då var vi väl ca 30 min ifår stallet-.- Tanken var då att Patricia skulle gå tillbaka till stallet med Tarzan så vi andra kunde forsätta rida. Så hon började gå tillbaka mot stallet, men Tarzan blev så himla stressad och klarade inte av att gå själv tillbaka..
Så ist gick vi upp för en lång backe och satte oss och fikade ett tag, medans Sussie (ridläraren) ringde till Bengt som var så otroligt snäll och sa att han kunde komma med släpet och hämta Tarzan!
Så vi satt och fikade och hästarna fick beta ett tag tills Bengt ringde och sa att han var framme.
Då blev vi tvungna att gå till stället dit han skulle åka, men eftersom det var onödigt att alla skulle gå dit så gick bara Sussie, Patricia och Denise dit. Vi andra stannade vid vägen som ledde hem igen.. Och där stod vi..

Jag tror vi stod där i Ca 20 min innan Sussie ringde och sa att vi skulle gå till dom, så då gick vi mot dom.
Dock kom vi ikapp dom ganska snabbt, men eftersom det var en cross bana där så kunde alla inte följa med dit ändå pga att vissa av hästarna är rädda för crossar.
Så då stannade vi kvar och väntade trots alls.

Vi körde lite skritt tävlingar och följajohn osv innan Sussie och Denise äntligen kom tillbaka och vi kunde rida tillbaka mot stallet.
Vi Galopperade länst en jätte lång Grusväg i full fart och travade i bra stigar i skogen! Det var jätte mysigt, men när vi kom tillbaka till stallet var alla GRYMT trötta!
Eftersom allt blev så försenat så kom vi inte tillbaks förän ca 20 över 8. Vi var alltså ute i över 3 timmar! :P

Iaf grymt udda men mysig uteritt idag med specen!
Hare bäst!
//Jennifer♥


En bild på mig och moa från hemmatävlingen i april! :D

Kommentarer

Postat av: Agnes Åberg

Publicerad 2012-06-05 21:59:20

Svar: Tack, Anna är duktig- www.annaform.se :)

Postat av: Agnes Åberg

Publicerad 2012-06-05 21:59:21

Svar: Tack, Anna är duktig- www.annaform.se :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennifer

Tja tja jag som skriver heter Jennifer och är 16 år. På bloggen skriver jag om mitt liv, framförallt om ridningen, Jag är medryttare på 2 russ och rider på ridskola 2 dagar i veckan :) hoppas ni fortsätter läsa! //Jennifer

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela